Voorbereiding babyshower 2021

Voor iedereen is dit een heel speciaal moment, namelijk de dag dat jouw kind wordt geboren met de vrouw of man aan je zijde. De stap naar een heel ander leven, het opvoeden van jouw eigen kind. Hoe geweldig is dit? Echter zijn er ook veel voorbereidingen die je moet nemen om een kind op te voeden. Van de grootste dingen zoals het maken van een kinderkamer en het inschrijven van het kind bij de gemeente tot aan het regelen van een babyshower voor het kind waar je viert dat je een kind krijgt met alle vrienden familie. Anno 2021 is het hebben van een babyshower heel normaal geworden, meer mensen doen een gender reveal waar je met een speciaal iets achter het geslacht van jouw kind achter komt. Het snijden van een taart met aan de binnenkant een blauwe of roze vulling of een kanon schieten waar blauwe of roze poeder uitkomt wordt ook vaak gedaan. Hieronder heb ik een aantal tips gegeven waar je rekening mee moet houden voor de voorbereiding.

Op tijd een echo maken

Wellicht de belangrijkste voorbereiding die je moet doen om het hele feest goed voor te bereiden is op tijd een echo te laten maken en iemand mee laten gaan die zijn mond kan houden voordat het feest begint. Vaak is het al gebeurd dat de persoon die het te horen krijgt zijn mond niet dicht kan houden en door de enthousiasme het toch gaat vertellen. Heel zonde voor het feest. Dus maak een afspraak met iemand dat diegene het niet verteld, no matter what! Daarnaast zorg dat je de echo een dag voor de reveal inpland.

De uitnodigingen

Het kaartje waar je iedereen op uitnodigt moet er natuurlijk heel speciaal uitzien en dit moet ook vroeg worden opgestuurd om jouw vrienden en familie de kans te geven om hier tijd voor in te plannen. Wat je gelijk daarna ook kunt doen is een geboortekaartje jongen of voor een meisje te maken zodat na de geboorte ook al klaar ligt. Het is dan leuk om dat geboorte kaartje in dezelfde thema te doen als de gender reveal uitnodiging.

Decoratie, hapjes en drankjes

Nu als laatste de hapjes en drankjes en natuurlijk de decoratie van het feest. Voor veel mensen ook heel belangrijk want lekkere hapjes en drankjes is natuurlijk niet te missen bij een feest. Tijdens alle mooie verhalen die er worden verteld en de muziek die wordt afgespeeld moet er wat worden geproost, zorg daarom ook voor wat champagne en bier voor de mannen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *